Content marketing

Având în vedere că marketingul tradițional devine din ce în ce mai învechit și neproductiv, afacerile din mediul online au fost nevoite să născocească alte tehnici de a se cimenta pe piață, mult mai eficiente și ieftine. Una dintre acestea este content marketingul, sau, în traducere liberă, marketingul de/ pe bază de conținut.

Chiar dacă e asemănător cu noțiunea de ”branding”, e oarecum diferit.

Branding-ul este promovarea brand-ului în sine, pe când content marketing-ul, trimite la brand într-o manieră discretă, prin conținut atractiv și relevant. Acesta trebuie să atragă publicul-țintă.

Principalele beneficii ale marketingului pe bază de conținut, sunt vânzările crescute, clienți mai buni (care rămân fideli) și nu în ultimul rând, reducerea costurilor.

În timp ce marketingul tradițional necesita fonduri pentru printare de flyere, bannere și afișe, marketingul de conținut, dispune de toate acestea în formă digitală.

Alte două avantaje, extrem de importante, sunt: libertatea de a dispune toate aceste elemente în multiplele locații de pe Internet și țintirea precisă a audienței.

Pentru a înțelege mai bine mecanismul de funcționare al acestui tip de marketing, să luăm următorul exemplu:

Pentru a face content marketing, creeăm conținut care trimite la brand.

Dacă avem o companie producătoare de încălțăminte, nu promovăm numele companiei, ci produsele. ”Adidași la 90 de lei”, spre exemplu, cu un link de retrimitere la site.

Marketingul pe Internet, este absolut imposibil fără conținut adecvat. Acesta intră în componența tuturor celorlalte tipuri de marketing, de la SEO la cel Social Media. Din acest motiv, content marketingul nu trebuie pierdut din vedere dacă se urmărește un branding de lungă durată și crearea unei baze de clienți fideli.

Marketing