Internet Branding

Branding-ul, este tehnica responsabilă pentru plasarea unui ”brand” sau a unei firme, ca identitate, pe piața online. Este, totodată, și modalitatea prin care firmele comunică cu clienții lor sau cu prospects, adică potențialii clienți.

Ca exemple vom lua firme precum Dell, Acer sau Lenovo, care sunt implementate în mediul online, ca fiind cele mai cunoscute brand-uri de laptop-uri și electronice adiacente.

Identitatea lor este reprezentată atât de logo-uri și alte elemente de graphic design, cât și de baza de clienți fideli, care crește direct proporțional cu abilitatea acestor firme de a-i satisface. Această creștere este un rezultat direct al branding-ului.

Branding

Pe înțelesul tuturor, acest branding nu este nimic altceva decât o promovare făcută cu cap și profesionalism, deoarece, în cele din urmă, nu se reduce decât la scopul de a fi recunoscut pe piață și de a produce un “click”‘ în mintea oamenilor, la auzul numelui firmei.

Chiar dacă ”publicul-țintă” ca termen, se folosește în relație cu publicitatea/ promovarea, acesta se aplică și în cazul branding-ului, doar că de această dată devine ”website-țintă”, prin care înțelegem acțiunile întreprinse în vederea susținerii unui brand cât mai mult în fața unei audiențe, prin acapararea social media.

Poate cel mai bun exemplu în acest sens este omniprezentul Facebook, care a oferit libertăți uluitoare atât individului cât și firmelor/corporațiilor, devenind astfel un brand renumit în tot ceea ce ține de comunicare.