Magazin Online

Magazinul online – o investiție profitabilă, pe termen lung

Potrivit Wikipedia, un magazin virtual, magazin online sau magazin electronic (e-shop), este un website de comerț electronic, destinat vânzării de produse și servicii.
În cele mai multe dintre cazuri, magazinul online reprezintă o platformă pe care sunt adăugate produse. Aceste produse pot fi accesate și cumpărate cu ajutorul cărților de credit.
Pe magazinele online complexe, utilizatorii pot selecta modalitatea de plată: card de credit, transfer bancar, ramburs și modalitatea de transport: poștă, curier, avion etc.

Magazinele online folosesc frecvent ca principale metode de plată: cardurile de credit, de debit, în numerar – ramburs, PayPal.

Unele magazine online nu acceptă carduri de credit internaționale sau pot exista limitări tehnice de la o metodă de plată, motiv pentru care este important a se cunoaște metodele de plată acceptate. Acestea sunt reprezentate sub formă de icoane și sunt afișate pe pagina de start a magazinului online.

online
Statistici Magazin Online

Deși pare greu de crezut, magazinele online au apărut înainte de Google.

În România, acest lucru s-a întâmplat în anul 1997, când a fost lansat primul magazin online e-commerce de către cei de la PC Net. Acesta avea numele de cybershop.ro și comercializa CD-uri cu muzică. Acesta a fost piatra de temelie a comerțului online din țara noastră.

Au mai fost câteva încercări firave apoi, cu site-uri precum eShop.ro sau AllOnline.ro, dar primul site de succes din această categorie a fost eMania.ro, care a fost lansat la data de 14 septembrie 2000.

Tot prin anul 2000, cei de la NetBridge au lansat cunoscutul site Okazii.ro, acesta fiind primul site de licitații online din țara noastră.

În decembrie 2001 a apărut emag.ro, cel mai mare magazin online din prezent.

Statisticile arată că, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele şi serviciile vândute pe internet, profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane lei în 2011 la 233,7 milioane lei în 2015, iar pentru 2016 s-a ajuns la peste 300 milioane de lei.

Principalele avantaje ale deținerii unui magazin online, constă în faptul că profitul este mult mai mare în comparație cu cheltuielile administrării unui astfel de site.

Deținătorul site-ului angajează o persoană care se ocupă de administrarea acestuia, astfel scăpând de numeroase griji ce țin de obligații legislative, plata chiriilor pentru spațiu, salariile angajaților, etc.

La rândul lui, clientul poate găsi foarte ușor produsele printr-o simplă căutare pe google și le poate vizualiza și analiza, de cele mai multe ori acestea fiind organizate pe categorii care să faciliteze cât mai mult găsirea produsului potrivit.

Deoarece timpul nu mai este aliatul nostru, soluția și viitorul comerțului stă în aceste magazine virtuale, unde cea mai mare provocare o reprezintă câștigarea încrederii clienților.

Se estimează că până în anul 2020, magazinele online care vând în afara granițelor pot crește de 2 ori mai repede decât cele care vând doar intern. Totodată, retailerii online își vor crește vânzările cu 10-15%, în medie, doar prin extinderea portofoliului lor de produse și către clienți internaționali, ofertând și în afara granițelor.

Principalele strategii de marketing atunci când vine vorba de un magazin online sunt: scoaterea în evidență a butonului “cumpără”, scopul afacerii fiind profitul, valorificarea avantajelor produselor tale, postarea unui logo sau a unei cărți de vizită, câștigarea încrederii clienților, oferirea de transport gratuit sau a premiilor de fidelitate, promoții, reduceri, actualizarea permanentă a site-ului la secțiunea noutăți, implementarea coșului de cumpărături, a panoului de autentificare și a casetei de căutare, afișarea vizibilă a metodelor de plată, link-uri către Social Media.

Întotdeauna am crezut că shopping-ul este mai ieftin decât să consulţi un psihiatru, spunea Tammy Faye Bakker.

Prin intermediul magazinelor online, el devine și mai ușor.